Support

Om du har frågor om våra system hänvisar vi dig i första hand till din leverantör då de kan ha en större helhetsbild, men du är alltid välkommen att höra av dig direkt till oss också.

För att få support på Noctu måste ni ha ett supportavtal. Vår ordinarie support är öppen vardagar 8-16.

Vi har samlat de vanligaste frågorna till vår support här. Läs gärna igenom dem innan du fyller i vårt supportformulär.

Vilka tjänster måste vara igång i Noctuservern?

Noctuservern består av tre tjänster (NoctuR3ServerService.exe, NoctuR3LogServerService.exe och NoctuComModule.exe). Öppna Noctu R3 Serverklient för att kontrollera att de är igång.

Hur lägger jag till en användare i Noctu?

Logga in på servern med fjärrskrivbord. Starta konfigurationsprogrammet och logga in. Öppna därefter ”Systeminställningar” och lägg till en användare. Kom ihåg att sätta rätt behörigheter.

När ändringarna är utförda i databasen måste de synkroniseras från Noctu R3 Serverklient. Starta programmet, logga in och välj ”Synkronisera databasförändringar”.

Kommunikationen mot Galaxy fungerar inte.

Galaxys IP-modul har en egenhet att den låser sig ibland. Det är större risk att det uppstår ifall centralen har väldigt många sektioner och intensiv trafik. I Noctu kan detta visa sig genom att vissa kommandon eller larm inte fungerar, men andra är helt normala.

Problemet åtgärdas endast genom att strömmen måste brytas för centralen i minst 30 sekunder. Att endast koppla ur IP-modulen är inte tillräckligt.

Om du behöver skicka filer till oss så rekommenderar vi tjänsten Sprend. Den är snabb, gratis och säker. Skapa en länk till en nedladdningsbar fil och kopiera in den i formuläret nedan.


Aktivera JavaScript i din webbläsare för att slutföra detta formulär.
Gäller ärendet Noctu måste ett anläggningsnamn anges.
Försök att beskriva problemet så noga som möjligt. Ju tydligare information, desto större chans att vi kan hjälpa dig snabbt.
Vi tar inte emot filer via e-post då de oftast spärras av vår brandvägg.
Vi försöker alltid prioritera ärenden efter hur akuta de är.
Hur vill du få svar?
Vi svarar helst via e-post då det kan vara svårt att beskriva en lösning i telefon.

Vår supportmail om formuläret inte fungerar:
support@foab.se

Telefonnummer till vår växel:
010 – 178 91 91