Supportavtal

Med Noctu följer alltid ett licens- och uppgraderingsavtal, i vilket det ingår support helgfria vardagar 8-16. Önskar ni utökad support så har vi olika alternativ att erbjuda.

Ett supportavtal ökar tryggheten för er anläggning då vi avsätter extra resurser för att kunna hjälpa er snabbare vid behov. Det kan vara t.ex. att felsöka eller att hjälpa användare koppla till larmet en helg. Välj de delar som ni önskar att utöka med ett avtal och kontakta oss.

Utökad supporttid
Om ni har behov att få svar på frågor utöver kontorstid så är detta ett alternativ för er. Vi kan t.ex. avtala telefonsupport fram till klockan 22 på vardagar och helger.

Fjärrhjälp via VPN
Med en VPN-anslutning till er anläggning, om ni har en egen server, kan vi koppla upp oss och åtgärda problem eller hjälpa till med olika önskemål. Vi erbjuder en färdig och mycket säker VPN-brandvägg som är enkel att installera, eller så har ni alternativet att vi använder en lösning som ni redan har i er verksamhet.

Konfigurationsändringar
Om ni behöver utföra ändringar eller tillägg i Noctus anläggningsdatabas kan vi utföra det på plats, via fjärranslutning eller genom att ni skickar oss en kopia av databasen. Detta brukar normalt inte ingå i ett avtal utan offereras vid behov.